13
פורסם בתאריך | מרץ 13th, 2022

ברוכים הבאים ל'פנינה' של דפנה בלזר -M.A במסלול דוקטורט בהתפתחות הילד, יועצת חינוכית מוסמכת של משרד העבודה והרווחה, לגננות, הורים וצוותים חינוכיים, תואר B.E.D בחינוך והוראה לגיל הרך, גננת ראשית ברשת גן ירוק בטבע.

יום האישה שחל השבוע הזכיר לכולנו את חשיבות הנושא המגדרי בעולם המודרני, ועד כמה חשוב שככל שנתחיל מוקדם לחנך את ילדינו לשוויון, נצליח יותר להטמיע ערך חשוב זה בחיינו.

בראיון שערכו עם יעל ארד, שרשמה היסטוריה כשהביאה לישראל מדליה אולימפית ראשונה, פירטה ארד את אבני הדרך החשובות, אותן הציבה לעצמה כיעדים בחייה.

אשתף כאן, נקודות חשובות מהראיון, שלדעתי, חשוב שנפנים כהורים ואנשי חינוך על מנת שנחנך את ילדינו קצת אחרת, למען כך ששוויון מגדרי ושוויון בכלל בין בני אדם, הכוללים חמלה ואנושיות (בעיקר בימים מאתגרים אלה לאנושות) לא יישארו רק כמושג אמורפי- אלא יהפכו למציאות של דרך חיים!

ניהול הצמיחה האישית – יכול לשמש ככלי הגשמה לחלומות, שיכולים להתממש רק כשעושים הכל כדי להגשימם.

מנהיגות – היכולת להביע בקול רם את מה שכולם יודעים אך לא תמיד מעיזים להגיד.
וכן היכולת להניע תהליכי חדשנות, תוך מתן דוגמא אישית, הן הבסיס לבניית מנהיגות.

כוח האינרציה – הוא האויב של המצוינות. ניהול תהליך הצמיחה חייב, להביא ביטוי של חישוב מסלול מחדש, תוך יציאה מאזור הנוחות, וחיזוק החולשות.

חיזוק החולשות – דילמה מוכרת היא האם לחזק את החוזקות, או את החולשות?
ארד מציינת כי, עבורה ‏הזנחת החולשות הביאה למבוי סתום, ודווקא הדרישה לבניית העצמי במרחב של 360 מעלות של יכולות והבאת האיזון הבסיסי של מכלול היכולות הנדרשות להצלחה, הן שהביאו לזכייה בהישגים.

‏ ניהול זמן – החלטה מהם העוגנים הראשונים והמשניים ותיעדוף ניהול משימות על פיהם.

למידה מאחרים – התייעצות עם קרובים, ללא שליפה מהמותן, מסייעת להגיע להחלטות שקולות ונבונות יותר.

אלה הם חלק מהכלים שחשוב שנשלב בחינוך ילדינו, לטובת כך שיגדלו להיות גם מובילי דרך ומנהיגים שוויונים וגם ישנו בכך את פני החברה לטובה.

מאחלת לכם שיהיה שבוע נפלא של חינוך לשוויון 🧘‍♀️🧘‍♂️.

#הילדיםשלגןירוקבטבענהניםיותר
גן ירוק בטבע/גן של אמא | 0542327030 | הרצל 46 קריית אונו.

 



הוסף תגובה

אתה חייב להיות מחובר כדי לפרסם תגובה.