18
פורסם בתאריך | אפריל 18th, 2021

ברוכים הבאים ל'פנינה' של דפנה בלזר -M.A במסלול דוקטורט בהתפתחות הילד, יועצת חינוכית מוסמכת של משרד העבודה והרווחה, לגננות, הורים וצוותים חינוכיים, תואר B.E.D בחינוך והוראה לגיל הרך, גננת ראשית ברשת גן ירוק בטבע.

יום העצמאות, אך חלף לו, יום זו מעורר אצלי מחשבות על עצמאות והורות.

הילדים שלנו, הם בני אדם קטנים בתחילת התהוותם. מה שהם ילמדו והכישורים שירכשו בשלבים המוקדמים של חייהם, יעצבו אותם כבני אדם בוגרים וישפיעו על אורח חייהם והאופי שיפתחו.
אחד הכישורים החשובים ביותר שרצוי לעודד כבר מגיל צעיר, היא היכולת לעצמאות.

אז איך נפתח ונעודד את עצמאות ילדנו?

חשוב שתבטחו בילדכם ולא תגוננו עליהם מדי. תנו להם להתנסות בחוויות, כמובן בפיקוח , כדי שיוכלו לחזק את בטחונם העצמי ויוכלו לפתח תחושה של עצמאות.
דברו לילדכם במעשים. כוונו אותם למקום הנכון כאשר הם זוחלים למקום מסוכן, תנו להם לשחק וליהנות עם החברים גם אם הם יפלו, ככה לומדים שנופלים וקמים..

כשמדובר בילדים גדולים יותר, אתם יכולים להסביר להם בצורה רגועה ממה עליהם להיזהר , והכי חשוב, שדרו לילדכם שאתם סומכים עליהם.

הילדים זקוקים , כדי להיות מבוגרים עם בטחון עצמי ועם יכולת עצמאות, לקבל את התחושה שההורים שלהם סומכים עליהם ומאמינים במסוגלות שלהם בלב שלם.

דרך נוספת היא, לגרום לילד להרגיש שייך וחלק מהותי וחשוב במשפחה.
שתפו אותם במטלות השוטפות שבבית. למשל במטבח למדו את הילד לחתוך, למרוח, וכך תרוויחו עזרה וגם זמן איכות.

בגינה, הזמינו את הילד לעבוד יחד אתכם בניקוש עשבים, השקייה של הצמחים.

סוד הקסם הוא פשוט, ילד שמרגיש שייכות ובעל ערך במשפחה, הוא ילד שיגדל עם בטחון עצמי ויכולת לעצמאות כיוון, שהוא מבין שמקומו חשוב ומובטח בבית.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שילדים כמו ילדים, עושים טעויות. אם ילדכם עשה טעות, חשוב לקבל זאת בהבנה, כך תעבירו לו את המסר, שזה בסדר לטעות ועדיין זה לא מונע מלחזור ולנסות דברים חדשים, עד שעושים אותם טוב יותר.

אחת הדרכים המוצלחות ביותר לעודד עצמאות אצל ילדים ובצורה כיפית, היא באמצעות חברים. האירוח אצל חברים, וכן ההשתתפות של הילד בחוגים, מסייעת לו לפתח כישורים חברתיים, מוטוריים ושכליים, וכל זה בכוחות עצמו וללא נוכחות ההורים.

עצמאות אצל ילדים נבנית ומתפתחת גם עם האופי, אך גם עם הכוונה הורית נכונה.

‏עידוד כאשר עושים דברים עצמאיים, מאפשר לילדים להתבטא ולחקור את סביבתם.

שיהיה שבוע נפלא של עצמאות 🧘‍♀️🧘‍♂️

#הילדיםשלגןירוקבטבענהניםיותר
גן ירוק בטבע/גן של אמא | 0542327030 | הרצל 46, קריית אונו



הוסף תגובה

אתה חייב להיות מחובר כדי לפרסם תגובה.