23
פורסם בתאריך | ספטמבר 23rd, 2012

ברוכים הבאים ל'פנינה' של דפנה בלזר – דפנה בלזר, M.A במסלול דוקטורט בהתפתחות הילד, יועצת חינוכית מוסמכת של משרד העבודה והרווחה, לגננות, הורים וצוותים חינוכיים, תואר B.E.D בחינוך והוראה לגיל הרך, גננת ראשית ברשת גן ירוק בטבע.

כיום, בעידן הטכנולוגיה והמדע, יש מבחר עצום של משחקים והבחירה היא קשה ומבלבלת כיון שהמגוון הוא ענק. אנו רוצים להעניק לילדנו גירויים מתמידים, אשר יפתחו ויקדמו אותם, כיון שהמוח של ילדנו נמצא בתהליכי גדילה והתפתחות והוא כמעין ספוג היונק לתוכו עוד ועוד אינפורמציה  ההופך במוח  לידע, ואנו רוצים שילדינו יהיו מוכנים למחר, כי ילדינו הם ילדי העתיד והעתיד הוא הידע הנבנה נדבך על נדבך במוח.

חשוב מאוד לקנות מוצרים שאינם רעילים, מוצרים עם תקן, ומותאמים לגילאי ילדנו.

דווקא הפשטות של המשחקים היא הגאוניות שבהם.

ולעצם העניין:

תינוקות עד גילאי 3 חודשים- מבחינים בשחור ולבן ולכן חשוב תמונות,  בשחור לבן, מוביילים עם מוסיקה נעימה.

מוסיקה קלאסית ברקע, חשוב להרגיל את הילדים לישון עם מוסיקת רקע כדי ליצור סביבת חיים תואמת מציאות, כאשר יש רעשים  ברקע הילד למד לישון בסביבה שהיא לא רק שקטה, תכונה חשובה ופרקטית לחיים. חשוב מאד לדבר עם הילדים בגילאים אלה גם,  והמון מגע, כעיסויים, כמו בעת ההחלפה ובכלל.

גילאי 3 חודשים – חצי שנה- מזרוני פעילות, "אוניברסיטות", לא עמוסות מדי עודף גירויים עלול ליצור בלבול. כדור פיזיו עליו אפשר לעבוד עם הילדים עבודה על חגורת כתפיים, תחושות. ספרים רכים, נדנדות, כחיקוי לתנועת רחם האם.

גילאי חצי שנה שנה – משחקי קוקו למיניהם (אין עדיין קביעות אובייקט, ולכן הילדים מאוד מופתעים בכל פעם מחדש), שירים סיפורים קצרים דקלומים קליטים. לדבר עם הילדים להסביר להם מה עושים איתם. זהו  השלב האוראלי ילדים מרגישים את העולם דרך הפה, מתחילות לצאת שיניים, ולכן חשוב לתת לילדים נשכנים למיניהם, להרגעת התחושה האוראלית.

ניתן להכין בבית ואפילו למחזר: למלא מים בבקבוקי מי מינרלים ולמלא בהם נצנצים חרוזים, והילדים מאוד אוהבים לבדוק את התנועתיות של המים, תזוזת הנצנצים, כמובן חשוב מאוד לסגור היטב את הבקבוק.

גילאי שנה שנתיים: ספרים מהסיפורת הקלאסית: "תירס חם" "הבית של יעל" ועוד, התחלת המוטוריקה הגסה, הליכה, טיפוס וכו'. בימבות למיניהן, עם יכולת אחיזה ותמיכה בהם בצעדים הראשונים ולכן חשוב שהבימבות יהיו יציבות וחזקות.

מוטוריקה עדינה, חשיפה לחומרים שונים: צבעי ידיים, לא רעילים, צבעים רחבים וגדולים אשר יהיו נוחים לאחיזה, פלסטלינה. משחקי שולחן פשוטים וגדולים, מחשש לבליעה: "פטריות גדולות" אותם שמים על לוח מחורר, מגדלים מטבעות וכו', הכנסת חפצים לתיבות עם פתחים שונים, פאזלים עץ פשוטים להרכבה. משחקי התאמה איפה אני גר? מי האימא שלי ? ועוד.

גילאי שנתיים שלוש: משחקי מוטוריקה עדינה מורכבים יותר, פאזלים. לפני שרוכשים לבדוק התאמה גילאית. השחלת חרוזים גדולים, ספרים ארוכים יותר. בחצר טיפוס על סולמות, משחק במגלשות. מתחיל המשחק הסוציו דרמטי, לקנות מטבח לילדים חנות קטנה, הילדים מאד אוהבים להיות כמו אבא ואמא ממש כמו הגדולים.

גילאי 3-5: משחק סוציו דרמטי מפותח – פינת רופא, פינת חנות מפותחת, תחפושות, תיאטרון בובות ועד. משחקי חשיבה למיניהם והרכבות, קיים מגוון רב של משחקי בנייה נפלאים , לגו, סברסים ועוד. מבחינת מוטוריקה עדינה הכנה לכתיבה , משחקים מחיקים למיניהם של חיבור של קווים, עבודה עם עפרונות סרגלים מספריים. עבודה לחיזוק חגורת הכתפיים עבודה עם צבעי גואש על משטחים במנחים שונים. משחקים המלמדים מנייה וספירה, תחילת מתמטיקה.



הוסף תגובה

אתה חייב להיות מחובר כדי לפרסם תגובה.