1
פורסם בתאריך | יולי 1st, 2020

ברוכים הבאים ל'פנינה' של דפנה בלזר – דפנה בלזר, M.A במסלול דוקטורט בהתפתחות הילד, יועצת חינוכית מוסמכת של משרד העבודה והרווחה, לגננות, הורים וצוותים חינוכיים, תואר B.E.D בחינוך והוראה לגיל הרך, גננת ראשית ברשת גן ירוק בטבע.

כבוגרת לימודי תואר שני בהתפתחות הילד, בחרתי לעשות את לימודי התזה שלי והמחקר בתחום הלמידה וגיבוש זיכרון פרוצדוראלי במתבגרים עם ADHD.

עניין אותי לבדוק מהי  ההשפעה של לקויות למידה על חיי הילדים בהמשך החיים.

במחקר שלי מצאתי כי,  גורמים קוגנטיבים נמצאו כקשורים לחוסר הצלחה בלימודים של בעלי הפרעת הקשב.

במחקרים שנעשו נמצא כי, לילדים עם הפרעת קשב נמצאו חסכים בשלב גיבוש הזיכרון , ועוד נמצא כי ליקויים קוגנטיבים בהפרעת קשב הקשורים  ליכולות אקדמיות נמוכות יותר בהשוואה למתבגרים ללא הפרעות קשב.

ממחקרים נוספים בנושא עולה כי, תלמידים בעלי הלקות שמתקשים להתרכז בנלמד, הם לומדים פחות יעילים בהשוואה לתלמידים בעלי נתונים דומים רק ללא בעיות קשב.

בנוסף, נמצא כי קשיים לימודיים אצל ילדים עם הפרעת קשב מהווים מדד לניבוי קשיים לימודיים בבגרותם.

הטיפול המרכזי ללקות הוא טיפול תרופתי, ועם זאת, רבים מבעלי הפרעת הקשב אינם נוטלים תרופה, מסיבות שונות למרות שזו המלצה שניתנה להם.

כאימא לילדים עם הפרעת קשב, לא האמנתי שילדים זקוקים לתרופות כדי להצליח בלימודים.

אך כשהילדים שלי התבגרו והדרישות הלימודיות גדלו, החלו הקשיים להתמודד עם הכמויות של חומרי הלמידה  הרבים, והיה להם מאד קשה להתמודד עם הדרישות הגבוהות .

נטילת רטאלין, עזרה מאוד להתמודדות  זו, שהייתה לא פשוטה כלל.
הרטאלין( כמו תרופות נוספות) תרמה רבות להצלחה בלימודים וחיזוק הביטחון העצמי של ילדיי שהבינו  כי, הם מסוגלים וכי יש פתרון שיכול לסייע להם .

איני ממליצה  ליטול תרופות, אך  אני כאן כן משתפת מידיעותיי  וממחקרים אקדמיים וכמובן מניסיוני כי, ניתן להיעזר בכל אמצעי שיכול לסייע  למתבגרים, המתמודדים עם הקשיים הפיזיולוגים והניורולוגים המאפיינים את הפרעת הקשב.

ורטאלין בהחלט עשוי לעזור להם להצליח בהתמודדיות הלא פשוטות העומדות בפניהם.

שיהיה שבוע נפלא לכולם



הוסף תגובה

אתה חייב להיות מחובר כדי לפרסם תגובה.