20
פורסם בתאריך | ספטמבר 20th, 2012

ברוכים הבאים ל'פנינה' של דפנה בלזר – דפנה בלזר, M.A במסלול דוקטורט בהתפתחות הילד, יועצת חינוכית מוסמכת של משרד העבודה והרווחה, לגננות, הורים וצוותים חינוכיים, תואר B.E.D בחינוך והוראה לגיל הרך, גננת ראשית ברשת גן ירוק בטבע.

למוסיקה נודעות השפעות מרחיקות לכת על מנעד עצום של תחומים בחיי האדם. השפעות אלה נתמכות במחקרים רבים שנעשו בעולם בדבר חשיבותה ומרכזיותה של המוסיקה בהתפתחותו של הילד.

חינוך מוסיקלי תורם לכל ילד, ללא יוצא מהכלל  לעידון ההתנהגות, לפיתוח הקשב והסובלנות, לפיתוח האינטליגנציה, הקואורדינציה והדמיון, וליכולת הביטוי הרגשית והרוחנית.

ילדים קולטים גירויים מוסיקליים ומסוגלים להגיב עליהם עוד בטרם תפיסת השפה.

התנסויותיו המוסיקליות של הילד בשנות חייו הראשונות משפיעות על עיצוב אישיותו, רמת חשיבתו ויחסו אל העולם הסובב אותו יותר מאשר בכל תקופה אחרת בחייו.

 פעילות מוסיקלית מקדמת כאחד, ילדים ברוכי כישרונות וכאלה הסובלים מרמות פיגור שכלי או מבעיות פיסיולוגיות ונפשיות.

המוסיקה משתלבת בכל תחומי הדעת בגן הילדים:

המוסיקה היא מדע (מדויקת, ספציפית, מורכבת מעוצמות, מהירויות).

המוסיקה היא מתמטיקה (חלוקה מתמטית של משכים ומקצבים, תדירויות).

המוסיקה היא פיסיקה (תנועת הקול בחלל, מבנה כלי נגינה).

המוסיקה היא היסטוריה וסוציולוגיה (משקפת תקופות, סגנונות חיים, מאפיינים

של עמים במהלך הזמנים).

המוסיקה היא גיאוגרפיה (יצירות שונות משקפות תנאים גיאוגרפיים, טבע).

המוסיקה היא מורשת (משקפת מנהגים, חיים ואירועים של עם, יוצרת קשר בין-דורי).

המוסיקה היא תנועה (גורמת לתגובה מיידית של כל חלקי הגוף).

המוסיקה היא בראש ובראשונה אמנות.

תחומי ההתנסויות המוסיקליים כוללים מגוון רחב של פעילויות ומיומנויות המפתחים כשרים רבים: תרבות הדיבור והשירה; האזנה למוסיקה; תנועה; נגינה; הסמלה ורישום.

החינוך המוסיקלי משפיע על המישור האינטלקטואלי, הרגשי ועל התחום החברתי, מעשיר את עולמו של הילד ומשפר את איכות חייו.



הוסף תגובה

אתה חייב להיות מחובר כדי לפרסם תגובה.