ברוכים הבאים ל'פנינה' של דפנה בלזר – דפנה בלזר, M.A במסלול דוקטורט בהתפתחות הילד, יועצת חינוכית מוסמכת של משרד העבודה והרווחה, לגננות, הורים וצוותים חינוכיים, תואר B.E.D בחינוך והוראה לגיל הרך, גננת ראשית ברשת גן ירוק בטבע.

השבוע אני ארחיב ואשתף בממצאים נוספים מהתזה שלי, שנעשתה בקרב מתבגרים בעלי ADHD .

תוצאות המחקר שלי העלו כי תנאי אימון, קרי תנאי למידה, המתאימים לבני נוער טיפיקלים עשויים להיות פחות אופטימליים לנוער עם לקות קשב.

מחקרים נוספים בתחום הלמידה מוצאים כי, ייתכן שקשיי הלמידה לאינדיבידואלים המאובחנים, נובעים מהנטייה להתנהג בדרך מסוימת באינטראקציה של למידה ותנאי המבחן, ומקורם לאו דווקא מהקשיים, המולדים המאפיינים את לקות הקשב.

למשל, ממצאים שעולים ממחקרים קודמים  בתחום, שהשוו בין קבוצות נבדקים דומות( של מתבגרים ללא הפרעות קשב ומתבגרים שאובחנו כבעלי הפרעת קשב) עולה כי,  הנבדקים בעלי לקות הקשב, במטלות בהן היו חזרות מרובות, נטו לעשות טעויות מרובות יותר.

‏אחת מההשלכות החינוכיות הנובעות מממצאי המחקר שלי, ומצטרף למחקרים קודמים, היא כי,  קיימת חשיבות רבה ביצירת תנאים מותאמים בעתות של מבדקים ומבחנים לאינדיבידואלים בעלי ADHD.

‏חשוב שאנשי החינוך וההורים יבינו יתמכו, ויכילו את הקשיים המאפיינים תלמידים עם ליקויי למידה ויצרו תנאים מקלים המותאמים להם.

יצירת סביבה , המודעת לקשיים הנלווים ללקות ומותאמת לצרכים של מתבגרים אלה, יכולה למקסם את הפוטנציאל הגלום בהם ולתרום את יכולותיהם ורוצים להשתלב ולהתקדם בעולם העכשווי.

שיהיה שבוע נפלא לכולם



הוסף תגובה

אתה חייב להיות מחובר כדי לפרסם תגובה.