18
פורסם בתאריך | אוקטובר 18th, 2020

ברוכים הבאים ל'פנינה' של דפנה בלזר – דפנה בלזר, M.A במסלול דוקטורט בהתפתחות הילד, יועצת חינוכית מוסמכת של משרד העבודה והרווחה, לגננות, הורים וצוותים חינוכיים, תואר B.E.D בחינוך והוראה לגיל הרך, גננת ראשית ברשת גן ירוק בטבע.

אז סוף סוף חוזרים יום ראשון לשגרה. 🙂 חשוב להכין את הילדים כבר לחזרה בהדרגתיות.
החזרה לשגרה לא פשוטה לכולנו, בייחוד לילדים שבשבועות האחרונים בילו זמן רב אתכם ההורים ועכשיו הם צריכים לחזור למסגרת החינוכית, שרק הכירו לזמן קצר, ולהסתגל שוב לסדר יום שונה מזה שהם חוו.

אנחנו רוצים שהחזרה לשגרה תהיה כמה שיותר נינוחה וקלה עבורם ועבורנו, לכן אספתי כמה עצות שיעזרו לכם להקל על ילדיכם את המעבר לשגרה.

חשוב לדבר עם הילדים על כך, שבקרוב נחזור לשגרה. זה אומר שהם יחזרו  לגן ואתם לעבודה. על מנת שהחזרה תהיה משמחת כדאי לשאול שאלות כמו: "למה התגעגעת בגן?", "את מי הכי תשמח לפגוש ?", "מה הדבר הראשון שתרצה לעשות כשתגיע לגן?"

אל תחכו לרגע האחרון כדי להתארגן – כבר היום , עזרו לילדכם לסדר את התיק.

עזרו לילדים להתרגל בחזרה לשגרה וחלק מכך הוא חזרה לאחריות על התיק והציוד האישי, סדר חיצוני יוצר שקט פנימי, לילדי הגן לוודא שבתיק, יש את המוצץ, חפץ המעבר שעוזר לילד/ה להירגע שקשה לו וכו'.

אחד הדברים שמקלים על ילדים בחזרה לשגרה, היא הידיעה שהחוויות שהתרחשו בחופשה, יכולות להתרחש שוב גם בשגרה.
רצוי לבחור יחד עם הילדים פעילות משפחתית, לבחור תאריך ומקום, כך יהיה להם ולכם למה לצפות.

המעבר מחופש לשגרה מאתגר עבור כולם. חשוב לדבר על זה, לשתף את ילדכם ברגשות שלכם לגבי החזרה לשגרה, לתת לגיטימציה לכל הרגשות ולהזכיר כי, כולנו שמחים לחזור לשגרה הרגילה, המוכרת, היציבה ושגם בשגרה יש לנו המון חופש.

כאשת חינוך,  אני יכולה להעיד שלא קל לחזור מחופשה. הילדים שהיו רגילים לבילוי עם ההורים (סדר יום גמיש ושינה מאוחרת) פתאום צריכים לחזור לשגרת יום שונה – לחזור לסדר יום קבוע, להיזכר בכללי הגן ובשיגרות השונות.

יש ילדים שחוזרים מלאי אנרגיה ומוטיבציה, יש ילדים שלוקח להם קצת יותר זמן להיזכר בכללים ויש כאלה שחוזרים קצת עייפים בימים הראשונים.

כדי שכולנו נצלח את החזרה לשגרה, גם הצוותים החינוכיים צריכים לזכור שהחזרה לשגרה היא תהליך ועל כן, חשוב להתאים את סדר היום ולהגמיש אותו עבור הילדים.

שיהיה שבוע נפלא ובריאות לכולם

#הילדיםשלגןירוקבטבענהניםיותר
גן ירוק בטבע/גן של אמא | 0542327030 | הרצל 46



הוסף תגובה

אתה חייב להיות מחובר כדי לפרסם תגובה.