11
פורסם בתאריך | אפריל 11th, 2021

ברוכים הבאים ל'פנינה' של דפנה בלזר -M.A במסלול דוקטורט בהתפתחות הילד, יועצת חינוכית מוסמכת של משרד העבודה והרווחה, לגננות, הורים וצוותים חינוכיים, תואר B.E.D בחינוך והוראה לגיל הרך, גננת ראשית ברשת גן ירוק בטבע.

אבהות בעידן המודרני היא אבהות אחרת.
בעבר, התפקיד ה"מסורתי" של האב היה של האב המפרנס והאינסטרומנטלי, אב שנוכחותו בחיי ילדיו, הייתה לעתים מכורח הנסיבות מועטה.

כיום, אבות רוצים וממלאים תפקיד מרכזי ביותר בחיי ילדיהם.
היום האב מתפקד כאב מטפל רגיש, מכיל, מעורב בחיי היומיום ואקספרסיבי .

כיום, יש צפייה מאבות להיות פרטנרים שווים בהורות, להיות מעורבים בבית ובגידול הילדים מבלי להפחית את המחויבות שלהם למקום העבודה, שאף גוברת עם הפיכתם להורים.

בקרב האבות, עולות תהיות הקשורות לתפקיד החדש של ההורה המעורב: האם עליהם להיות רכים ומכילים או סמכותים ומציבי הגבולות.

גברים רבים מוכנים לאתגר את המודל הסטריאוטיפי של גבריות, והדרישה לקחת חלק גדול יותר בגידול הילדים מגיעה גם מהם, אולם המתח בין שלל התפקידים המצופים מהם פוגע לעתים ביחסים שלהם עם בנות הזוג, במשמעות של מקום העבודה בחייהם ובתחושה העצמית שלהם כמבוגרים כשירים.

על פי המחקר, גברים עדיין מחזיקים במוקדי הכוח בחוץ, בעמדות ניהול מרכזיות יותר בשוק העבודה, מנגד נשים עדיין מחזיקות במוקד הכוח בבית, ולא קל להן לשחרר.

המצב שנוצר כיום הוא שבמקום שהילד ייהנה מהעובדה שיש לו שני הורים, שכל אחד מהם מביא את עצמו ואת הדברים המיוחדים שלו, במקרים רבים המצב הוא שיש הורה ועוזר הורה, שמתפקד ברמות שונות של נוכחות ויעילות.

חוקרים בתחום מוצאים כי, היעדרו של מודל חדש לחיקוי עבור גברים היא בעיה מהותית.

אחד הממצאים המרכזיים שעולים ממחקרים בתחום, הוא כי רוב הגברים רוצים לעשות את הדברים אחרת מאבא שלהם: דמות האב שלא היה בבית, האב שדרכו הייתה כוחנית בגישה שלו או פשוט לא לרוחם.

מסתבר כי, החוויה של האבהות שחווינו טבועה בנו, אבל אנחנו לא רוצים להשתמש בתוכנית הזאת.

בניגוד לתפישות רבות מקובלות בנוגע לאינסטינקט אימהי והיעדר אינסטינקט אבהי, נמצא למרבה ההפתעה כי גם גברים עוברים שינויים הורמונליים ומוחיים סביב הלידה.

מסתבר כי כולנו בנויים לאפשרות לייצר קשר עם ילד מי פחות ומי יותר. יש לנו הבניה לזה ברמה המוחית. ההבדל בין נשים לגברים נובע מכך שההבניה החברתית לא מאפשרת לנשים לסגת מההורות. לרוב הנשים אין ברירה אלא להפשיל שרוולים ולהתמודד. לעומת זאת, הסיטואציה של הגברים והקודים החברתיים הקיימים, מאפשרת להם לרוב לסגת מההורות לטובת האם.

חשוב מאד שאתם ההורים תקבעו יחדיו מה הם גבולות האחריות והתפקידים שמתאימים לכל אחת ואחד מכם.
תבררו יחד מה התחום בו כל אחד ואחת מכם חזקים בו .

כך תוכלו לנהל באופן מייטבי את ההורות עבור ילדיכם, באופן בו כל אחת ואחד מכם יתרום את חלקו בצורה הטובה ביותר ממקום של שותפות מהנה ואמיתית לדרך החינוכית.

שיהיה שבוע נפלא של הורות שיתופית🧘‍♀️🧘‍♂️

#הילדיםשלגןירוקבטבענהניםיותר
גן ירוק בטבע/גן של אמא | 0542327030 | הרצל 46, קריית אונו



הוסף תגובה

אתה חייב להיות מחובר כדי לפרסם תגובה.