21
פורסם בתאריך | נובמבר 21st, 2021

ברוכים הבאים ל'פנינה' של דפנה בלזר -M.A במסלול דוקטורט בהתפתחות הילד, יועצת חינוכית מוסמכת של משרד העבודה והרווחה, לגננות, הורים וצוותים חינוכיים, תואר B.E.D בחינוך והוראה לגיל הרך, גננת ראשית ברשת גן ירוק בטבע.

הורים לילדים בגיל הרך שימו לב!!

ממחקר חדש שנערך בישראל עולים ממצאים חד משמעים כי, על כל שקל שיושקע בילדים בגיל הרך יוחזרו בעתיד 5 שקלים. החיסכון שינבע מההשקעה בגיל הרך יביא להוצאות מופחתות, עצומות בהיקפן, בתחומים רבים.

המחקר, שנעשה על ידי ארגון הג'וינט אשלים בישראל, מצטרף בממצאיו, למחקרים רבים שנעשו בעולם, בעשורים האחרונים, המצביעים באופן גורף על כך שההשקעה בגיל הרך, היא המכרעת ביותר מכל גיל אחר ומשפיעה גם התנהגותית והכי חשוב על התפתחות המוח.

כיום ההשקעה הלאומית בילד בישראל בגיל הרך, ודווקא בישראל בגלל הילודה הגבוה, יחסית לממוצע הילודה במדינות מפותחות, נמוכה במיוחד יחסית ל OECD ועומדת על 450 דולר לשנה בגילאי 0 עד 3 שנים.

נתון מדאיג זה, של השקעה השווה ל 5% בממוצע ממה שמשקיעות המדינות המפותחות. מעמיד את ישראל במקום האחרון והמאד לא מחמיא בOECD.

באקדמיה פועלים, כבר שנים רבות, כדי לשנות את השיח בנושא ההשקעה בגיל הרך.

אחת הבעיות בתחום זה היא שאם רוצים להוביל קידום חברתי כלכלי מועיל, חשוב שההתערבות תהיה כמה שיותר מוקדמת, ‏ובהשקעה בגיל הרך יש תמיד דילמה מהפן הכלכלי, כי זה יקר ואין תוצאות מידיות. הורים שמודאגים מההשקעה הנמוכה בילדיהם, נאלצים להיכנס במקום המדינה ולהשקיע בעצמם בחינוך הילדים.

לאור הממצאים הנ"ל, ומניסיון מקצועי רב שנים כולי תקווה כי, מחקרים מסוג זה ימחישו למקבלי ההחלטות במדינת ישראל את חשיבות ההשקעה בגיל הרך גם מבחינה כלכלית.

‏ההשקעה בגיל הרך יכולה להיות על ידי הקמת מרכזי טיפול מקצועיים לגיל הרך, המאגדים יחד את כל הגורמים המקצועיים המטפלים ונותנים הדרכה ולהורים וכן על ידי, הפעלת תוכניות לאיתור ומניעה של בעיות התפתחותיות שיאותרו בשלב מוקדם ויטופלו.
‏מדיניות שכזו של טיפוח ילדים, היא גם המפתח להשקעה בעתידה של מדינת ישראל וגם השקעה שתחסוך הוצאות גדולות בהרבה בעתיד.

שיהיה שבוע נפלא🧘‍♀️🧘‍♂️.
#הילדיםשלגןירוקבטבענהניםיותר
גן ירוק בטבע/גן של אמא | 0542327030 | הרצל 46 קריית אונו.



הוסף תגובה

אתה חייב להיות מחובר כדי לפרסם תגובה.