ברוכים הבאים ל'פנינה' של דפנה בלזר -M.A במסלול דוקטורט בהתפתחות הילד, יועצת חינוכית מוסמכת של משרד העבודה והרווחה, לגננות, הורים וצוותים חינוכיים, תואר B.E.D בחינוך והוראה לגיל הרך, גננת ראשית ברשת גן ירוק בטבע.
להפסיק לפחד מהחושך…
הורים רבים מתמודדים עם הפחד מפני החושך של ילדיהם, שמופיע בעיקר לפני השינה.

שנת לילה טובה היא הכרח. כאשר שנת הלילה אינה איכותית אנו נעשים חסרי סבלנות, עצבניים ופחות מרוכזים. בזמן השינה מתחבר המידע החדש, שהגיע בשעות הערות אל המידע האגור במוח, נוצרים קישורים חדשים של הנוירונים, ומתקיים עיבוד שלו.
‏ילדים עם קשיי שינה יהיו עייפים בבוקר, יתקשו להתרכז במהלך היום ויתקשו לווסת את עצמם מבחינה רגשית .

פחד הוא חלק טבעי ובלתי נפרד מההתפתחות והגדילה של ילדים. פחד הוא מנגנון שמירה הישרדותי שנועד להגן על חיי גורים. ישנם פחדים מולדים, וישנם פחדים התפתחותיים שהם חלק מההתפתחות התקינה של הקוגניציה והרגש. אפשר לומר שכל הילדים מפחדים ממשהו בשלב כזה או אחר, בעוצמות ובמינונים שונים.
הפחד אצל ילדים צעירים לא פועל לפי חוקי ההיגיון של עולם המבוגרים. מבחינת הילדים הדמויות המפחידות קיימות, והזמן הכי טוב עבורם לצאת בלילה. בלילה ישנה סוג של פרידה מעולם הקוגניציה והשכל, והילד נפרד מכל מה שמוכר וידוע ועובר אל עולם אחר ולבד.
אז איך עוזרים לילדים להתמודד עם הפחד והקושי להיפרד בלילה?

ניתן לעשות עיסוי לפני השינה. עיסוי עם מגע חזק, אם זה מתאים לו. המגע מפרק מתח מהגוף, ישקיט ויעייף את הילד ובנוסף, ייתן לכם תחושת ביחד עמוקה, שתלווה אותו אל תוך הלילה.

ניתן גם, לקבוע טקס קבוע חוזר ונשנה לפני השינה, שהילד ילמד, יכיר וידע שהוא מסמל את סיום היום ותחילתו של הלילה. רצוי ששעת ההשכבה תהיה קבועה. שימו מוזיקה נעימה ומרגיעה, סיפור לפני השינה.

חבקו את הילד חזק, ואמרו שאתם מאמינים לו ושאתם תעזרו לו להתמודד עם מה שמפחיד אותו.

חשבו יחד עם הילד על מה יעזור לו להתמודד עם מה שמפחיד אותו. חשוב מאד שהפתרונות לא יבואו ממכם אלא מהילד, כדי שירגיש שהוא חלק מהפתרון והוא בשליטה על הסיטואציה.
שיהיה חג שמח ושבוע נפלא🧘‍♀️🧘‍♂️
#הילדיםשלגןירוקבטבענהניםיותר
גן ירוק בטבע/גן של אמא | 0542327030 | הרצל 46 קריית אונו.



הוסף תגובה

אתה חייב להיות מחובר כדי לפרסם תגובה.