30
פורסם בתאריך | יוני 30th, 2020

ברוכים הבאים ל'פנינה' של דפנה בלזר – דפנה בלזר, M.A במסלול דוקטורט בהתפתחות הילד, יועצת חינוכית מוסמכת של משרד העבודה והרווחה, לגננות, הורים וצוותים חינוכיים, תואר B.E.D בחינוך והוראה לגיל הרך, גננת ראשית ברשת גן ירוק בטבע.

שאלת השאלות כהורים וכמחנכים לילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז  היא , מה מתחולל להם שם בראש?

‏האם זה באמת סוג של חוסר שקט המלווה אותם, גם בכל הפעולות היומיומיות?

כמחנכת, שנים רבות אני מכירה ילדים רבים, באופן מעמיק , אני זוכה להכירם  על הרצף ההתפתחותי מגיל ינקות עד גן חובה .
את הסממנים, המאפיינות הפרעת קשב פוגשים כבר מתחילת הדרך.

מצבים, בהם אנו פוגשים בתינוקות שקשה להם  להסתגל  לשינויים, בעלי טמפרמנט שמתחמם לאט.
תינוקות שמתקשים לישון ישנים מעט, ומקיצים מהשינה מכל רחש ורעש.

גם כילדים, הם מתקשים מאד להירדם וההירדמות שלהם מלווה בתזזיות רבה, וחוסר רוגע.

אני לא אשכח את המראה שנחרט בזכרוני, של ילד בן 4,  מאובחן, שישב בשירותים וניסה לעשות את צרכיו במקום שאמור להיות  הכי רגוע ומשחרר , הוא לא הפסיק להזיז את ידיו ורגליו בחוסר שקט משווע.

בנקודה זו, חשתי אמפטיה עזה והתחלתי להבין מה מתנהל שם בראש שלו.

אז כן, גם פעולות יומיומיות ופשוטות מהוות עבור ילדים אלה,  עם הפרעות הקשב והריכוז  אתגר.

לכן, אנו המהווים המבוגרים האחראים בסיטואציה צריכים לגלות סובלנות והבנה לקשיים, איתם מתמודדים הילדים בעלי הפרעת הקשב.

עלינו להיות גמישים ויצירתיים ולנסות לעזור להם.

חשוב לעזור להם להירגע,  לנשום עמוק ולנסות לעזור להם לתפקד באופן יותר מכוון ומיטיבי.

שיהיה שבוע נפלא לכולם



הוסף תגובה

אתה חייב להיות מחובר כדי לפרסם תגובה.